Co boli moją czeszkę? OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fatal Error
    Classic
    • 2010
    • 15

    Co boli moją czeszkę? OI

    romi-70 przeca dzieci nie można rozpieszczać :szeroki_usmiech ,ale Matti est już pełnoprawnym członkiem OCP!Więc na następnym spocie my go nafaszerujemy :diabelski_usmiech ....jedzeniem
    Co by się glupoty nie nasuneły komuś do głowy :diabelski_usmiech
  • dadi82
    Drive
    • 2009
    • 51

    #2
    Co boli moją czeszkę? OI

    Witam,
    na wstępie chciałem się przedstawić bo to mój "pierwszy raz" na forum,
    Marcin, obecnie zamieszkuje Sulejówek pod Wawą.
    Moje autko to 1.9 tdi 110 km (nie mog znaleść symbolu silnika)
    Jestm generelanie noobem jezeli chodzi o mechanike diagnostykę itp.
    Mam nadzieje że uzyskam tu pomoc w zdiagnozowaniu co boli moje autko.
    1. Otóż najpoważniejszy problem to to że turbina jakies 2 tygodnie temu "padła".
    No właśnie chciałbym się upewnić czy to turbina padła czy może jakiś przewód, jakiś czujnik itp. Mam vag-com'a PL 4.9 ale nie weim czy moge i jak moge go wykozystac do sprawdzenia czemu turbina sie nie włącza.
    2. To problemy z elektryką, tzn, słyszę jakieś "pyknięcia" w desce rozdzielczej lub pod nią, a problemy z elektryką wyglądają tak że podświetlenie zegarów jest raz jasniejsze, raz ciemniejsze, elektrycznie szyby raz dzialaja raz nie i "lamka" wnętrza raz dziala raz nie, to samo zreszta tyczy gniazda zapalniczki.
    3. Na niskich biegach i wolnych obrotach samochód szarpie.
    4. Wsakzówka od ilości paliwa szaleje, ja przyspieszam wahy wieceju, hamuje mniej w lewo wiecej w prawo mniej itp.
    Dodam ze punt 3 i 4 pojawily sie dokladnie w tym samym momencie.
    OK doczytałem problemy 3 i4 dotyczą zapewne czujnika prędkości który popsuł mi się \jak konczyl sie dwumas.
    Sprzęgło z dwumasem wymienione na warsztacie czujnik predkosci kupili na jakims szrocie ale twierdza ze po zamontowaniu nie dziala i zaproponowali mi ze zdemontuja skrzynie i zobacza co dale czyli jakies 350 zł w plecy. Wiec czujnik chyba kupie sobie sam i sprobuje we wlasnym zakresie wlozyc go w skrzynie (chyba ze to nie takie proste)
    Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś mi pomógł wyleczyć "chorobę" mojego auta.
    Aha moze to istotne silnik, po diagnostyce vag-comem nie wykazuje błędów.

    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez dadi82
      1. Otóż najpoważniejszy problem to to że turbina jakies 2 tygodnie temu "padła".
      No właśnie chciałbym się upewnić czy to turbina padła czy może jakiś przewód, jakiś czujnik itp. Mam vag-com'a PL 4.9 ale nie weim czy moge i jak moge go wykozystac do sprawdzenia czemu turbina sie nie włącza.
      Poszukaj na forum tematów pod tutułem , notlauf ,przeladowania , N75 itp wyskoczy Ci dużo tematów opisujących co zrobic. Jak turbina padnie to raczej nie będziesz kontynuował dalszej jazdy wiec musisz sprawdzic sztangę od turbo która steruje kierownicami spalin (szukaj na forum) albo zawów N75 sterujący ciśnieniem , dziur w przewodach cisnieniowych badź przepływomierz

      Zamieszczone przez dadi82
      . To problemy z elektryką, tzn, słyszę jakieś "pyknięcia" w desce rozdzielczej lub pod nią, a problemy z elektryką wyglądają tak że podświetlenie zegarów jest raz jasniejsze, raz ciemniejsze, elektrycznie szyby raz dzialaja raz nie i "lamka" wnętrza raz dziala raz nie, to samo zreszta tyczy gniazda zapalniczki.
      Zapewne te pyknięcia słyszysz tylko jak samochód jest zimny ? Masz Climatronic ? co do szyb to musisz zapewne przewody nie mają styku , musisz sprawdzic instalację w drzwiach, kable lubią się łamac w tym gumowym peszlu (jak otwierasz drzwi to widac) , co do wskaźnika paliwa to nie wiem, też mam ten problem tylko że u mnie raz pokazuje że jest pełny zbiornik mimo że jest np połowa , pod kanapą z tyłu jest pokrywa zbiornika paliwa mocowana na 3 śrubki , pod nią jest wtyczka która idzie do ( pompki paliwa?) wyjmij i psiknij ją jakims odtłuszczem najlepszy taki a'la Kontakt spray który przewodzi.

      Zamieszczone przez dadi82
      3. Na niskich biegach i wolnych obrotach samochód szarpie.
      wcisnij sprzęgło i sprawdz czy dalej tak jest , może poduszki silnika już sa wyjechane , jaki przebieg samochodu ?

      Zamieszczone przez dadi82
      Moje autko to 1.9 tdi 110 km (nie mog znaleść symbolu silnika)
      POd wykłądziną w bagażniku masz wlepe białą lub w książce serwisowej taka naklejka musi byc. Zapewne masz model AHF lub ASV zależnie od rocznika.


      Na przyszłośc pisz bardziej szczegółowo , bo to takie wróżenie co to za silnik ile przelotu czy seria itp żeby nie było wróżenia z fusów


      I używaj funkcji szukaj więcej.


      Pzdr
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • dadi82
        Drive
        • 2009
        • 51

        #4
        Mam klime manualną.
        "Pyknie" moze i faktycznie tylko na zimnym silniku zwroce uwage jutro w drodze do roboty.
        Co do szyb to sprawdzę kable jutro ale raczej to nie to. Często jest tak że podczas tego pyknięcia zmienia sie jasnośc podswietlenia zegarów. Ale w sumie chyba faktycznie najlepiej zaczac od sprawdzenia kabli moze gdzies sie poprzecieraly albo jakies zwarcie.

        Co do poziomu paliwa i szarpania to po przeczytaniu postów jestem na 90% przekonany że przyczyną jest brak czujnika prędkości.
        I teraz pytanie czy taki czujnik podczas uszkodzenia mógł rozawlic cos w skrzyni bo na warsztacie chca mi skrzynie demontowac a to kurcze spory koszt.

        Pozdro

        Aha patrzyłem i w bagażniku pod dywanikiem nie mam żadnej nakleki ani tabliczki z "engine code"

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          dadi82, a który rok auta ?

          No u mnie szyby też raz działały raz nie i były kable przełamane.

          Co do świateł nie właczających się to pewnie zepsuty jest mikrostyk w zamku , upierdliwa wymiana
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • dadi82
            Drive
            • 2009
            • 51

            #6
            rok produkcji 2001

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              dadi82, no to AHF raczej.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • Nabuch
                Drive
                • 2009
                • 65

                #8
                Witaj oznaczenie silnika sprawdzisz także na obudowie rozrządu . Jest naklejka a na niej oznaczenie silnika i jakieś cyferki rok produkcji i jeszcze jakiś kod kreskowy czy coś w tym stylu o ile dobrze pamiętam . Być może będziesz musial odrobinę podgiąć plastikową pokrywę silnika żeby to zobaczyć. Co do mocy to sprawdź oznaczenie bo handlarze chcieli wcisnąc 110 koledze która okazała się 90 A wiadomo zawsze kilka koników więcej łatwiej schodzi a oznaczenie na klapie i na silniku można zmienić

                Komentarz

                • dadi82
                  Drive
                  • 2009
                  • 51

                  #9
                  Nabuch, niestety przy ostatniej wymianie rozrządu obudowa była połamana wiec założyli nową i naklejki brak.
                  Jeszcze jakieś pomysły, wczoraj szukałem kartę pojazdu niestety bez rezultatu. Muszę przeszperać kilka szuflad a mój 1,5 roczny synek i tak sprząta zawsze po swojemu. W dowodzie oczywiście nie ma "engine codu".

                  Komentarz

                  • pycho
                    Drive
                    • 2009
                    • 80

                    #10
                    Jeśli chcesz to wrzuć VIN na forum lub PW to Ci sprawdzę.
                    Pzdr
                    Octavia 1,9 AHF L&K '02

                    Uczyć się - Lenin; Lenić się - uczeń

                    Komentarz

                    Pracuję...